Onze werkwijze

Altijd een dokter aan de telefoon

Communiceren via webapplicatie
Je communiceert met ons via de webapplicatie op je smartphone, tablet of computer. Met deze applicatie kun je 24 uur per dag 7 dagen per week op een eenvoudige manier een consult, terugbelafspraak of een videogesprek plannen met een van de huisartsen. Ook kun je ons een e-consult sturen met je vraag (inclusief foto’s), herhaalrecepten zelf aanvragen, chatten en je eigen uitslagen inzien (voorzien van ons commentaar).​ ​De webapplicatie helpt je om veel zaken zelfstandig te regelen. Wanneer wij je ingeschreven hebben krijg je, nadat we je dossier van de vorige huisarts hebben ontvangen, een mail met inloggegevens voor toegang tot je digitale dossier. Niks ontvangen? Vraag ons hiernaar.

Bel je liever?
Ook dit kan 24 uur per dag. Bel ons dan op​ 0592-748888 ​en kies 2​. Vervolgens kies je de tijd waarop je door ons teruggebeld wilt worden, ons spreekuur is open op maandag t/m vrijdag van 8u tot 17u. Voor spoed kun je natuurlijk altijd direct terecht, druk dan op 1: ​je krijgt dan binnen kantoortijden ons direct aan de telefoon, buiten kantoortijden word je dan automatisch doorgeschakeld naar de huisartsenspoedpost. Voor overige vragen of als je telefonisch een afspraak wilt maken kies je 3​. Kies 4 voor het achterlaten van een voicemail met een terugbelverzoek.

Altijd een dokter aan de telefoon
Je communiceert bij ons altijd direct met een dokter. Zo kunnen wij in veel gevallen je vragen direct telefonisch beantwoorden. Je hoeft dus niet voor elke vraag naar de praktijk toe te komen. Wanneer je via de applicatie een terugbelafspraak maakt, kun je hierbij zelf het tijdstip bepalen waarop jou dit het beste uitkomt. Wij zijn ook telefonisch bereikbaar voor het plannen van een terugbelafspraak of voor spoed. Op deze manier kun je veel zelfstandig regelen en dit scheelt je vaak een bezoek en (reis)tijd.

Geen wachttijden
Door onze manier van werken kennen wij geen wachttijden, hebben wij meer tijd dan gebruikelijk voor een consult en tref je doorgaans een lege wachtkamer aan. Wij werken uitsluitend op afspraak. Wij hebben geen balie die bemand wordt en zijn alleen voor spreekuren aanwezig op de praktijk locatie. Wanneer je een afspraak hebt neem je plaats in de wachtkamer en wordt door ons opgehaald wanneer het tijd is voor het consult.

E-consulten
Via onze webapplicatie kun je e-mailconsulten (Vraag aan de dokter) aanmaken. Wij beantwoorden je vraag doorgaans binnen 24 uur. Mocht je een medische vraag hebben die sneller een antwoord behoeft, maak dan een terugbelconsult of bel de spoedlijn voor spoedeisende zorg. Het is mogelijk om documenten of foto’s mee te sturen. Dit is handig voor huidklachten, delen van documenten of bijvoorbeeld aanvraag van Schengenverklaringen bij reizen.

Urine inleveren?
Urine kun je elke dag inleveren tussen 8.00 en 9.00 uur. Als de deur van de praktijk gesloten is klop dan even aan. Voorzie het urinepotje van je naam en geboortedatum. Maak na het inleveren van de urine een telefonisch terugbelverzoek om je klachten te bespreken voor dezelfde dag (via telefoon of via de webapp) wanneer er geen tijd voor was bij het inleveren.

Eigen medisch dossier digitaal toegankelijk
De webapplicatie geeft je inzicht in je medisch dossier (recente uitslagen, medicatie en brieven van specialisten). Dit scheelt je een telefonisch contact met ons om je uitslagen op te vragen. Je hebt op deze manier je medische gegevens altijd bij de hand. De applicatie voldoet aan alle wettelijke eisen omtrent privacy.

Verklaringen                                                                                                                                                                                                                  Een geneeskundige verklaring is een verklaring die een oordeel geeft over (medische) geschiktheid of ongeschiktheid van een patiënt om bepaalde dingen wel of niet te doen/mogen/kunnen. Als behandelend arts mogen wij geen verklaringen afgeven over onze eigen patiënten. Een verklaring mag alleen afgegeven worden door een onafhankelijke arts. Vraag in geval van de wens tot een verklaring de instantie die de verklaring verlangt naar een onafhankelijke arts.

 

Flexdokters

Onze praktijk is aangesloten bij Flexdokters (www.flexdokters.nl). Een coöperatie van huisartsenpraktijken. Dit biedt een aantal voordelen voor patiënt en huisarts, waarbij de relatie tussen huisarts en patiënt altijd bovenaan staat.

Wij werken samen met Viduet

Sommige patiënten hebben regelmatig controles nodig. Dit geldt bijvoorbeeld voor mensen met suikerziekte of astma, of voor mensen die medicijnen gebruiken waarvoor jaarlijks bloedonderzoek nodig is. Wij zorgen ervoor dat deze controles tijdig plaatsvinden en goed voorbereid zijn, om zo betere zorg te leveren. Dit doet de praktijk in samenwerking met het bedrijf Viduet.   

 Als dit voor u van toepassing is, stuurt Viduet u namens de praktijk e-mailberichten. Dit bericht kan bijvoorbeeld een uitnodiging zijn voor het invullen van een medische vragenlijst of een verzoek aan u om een afspraak met ons in te plannen. Als er voor de afspraak ook aanvullend onderzoek, zoals bloedonderzoek, gedaan moet worden, ontvangt u deze uitnodiging via de gebruikelijke route. Patiënten die geen e-mailadres hebben krijgen een persoonlijke uitnodiging.  

Veelgestelde vragen

Deze veelgestelde vragen zijn samengesteld op basis van vragen die wij vaker krijgen. Door de antwoorden hier te geven besparen wij je de moeite van contact zoeken en hebben wij huisartsen minder onderbrekingen in ons werk met patiënten. Mocht je het antwoord op jouw vraag niet vinden dan kun je je vraag stellen aan de praktijk.

Waar is de praktijk gevestigd?
Waarom krijg ik een e-mail van Viduet?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn iPhone of iPad?
Hoe zet ik de website van mijn huisarts op het startscherm van mijn Android telefoon?
Hoe krijg ik de uitslag van mijn onderzoeken?

Praktijkinformatie

Let op: het spreekuur is uitsluitend op afspraak. Wij hebben geen balie-assistent waarmee je een afspraak kunt inplannen. In verband met (spoed)visite kan het zijn dan wij niet op locatie aanwezig zijn. Neem altijd bij spoed contact op via ons spoednummer alvorens je naar de praktijk toe komt. Geen spoed? Maak dan een terugbelconsult of stel u vraag via een e-consult.

 

Momenteel kan er een probleem optreden bij het bellen van de spoedlijn. Het rechtstreekse nummer is: 0592-794030

Huisartsen Assen-West
Openingstijden
Maandag08:00 t/m 17:00
Dinsdag08:00 t/m 17:00
Woensdag08:00 t/m 17:00
Donderdag08:00 t/m 17:00
Vrijdag08:00 t/m 17:00
ZaterdagGesloten
ZondagGesloten